[Discussion] First-entry et second-entry programmes

Eve Renaud Inc erenaud at erenaudinc.com
Tue Mar 31 16:45:21 EDT 2020

Bonjour,

Je traduis des formulaires et des guides pour une demande de bourse et je me
heurte à ces deux termes.
First entry undergraduate program
Et
Second-entry undergraduate professionnal programs

Pour le second, j'ai trouvé cette définition dans Wikipédia
A second entry degree is an academic degree that requires completion of
minimum 1–2 years of university courses and at times for research oriented
programs it requires 3 years. It is most commonly used to refer to programs
in Canada and the United States. These programs require 3-4 years of
degree-seeking work or a first professional degree/First-entry degree as a
pre-requisite for admission.

Je n'arrive pas à trouver de traduction et je ne suis d'ailleurs pas
certaine de comprendre ce que ça signifie.
Faut dire que je n'ai pas encore pris mon bol d'air aujourd'hui...

Merci de vos lumières,

Eve