[Discussion] Dotmocracy

Marjelaine Caya cayam at psac-afpc.com
Mon Oct 24 14:29:31 EDT 2022

Allo tout le monde!

Nous devons traduire le concept de « dotmocracy » dans le contexte d'une formation. Savez-vous s'il existe a un bon équivalent français?

J'ai vu « vote par points », mais je ne sais pas s'il est utilisé couramment.

Voici un peu de contexte :

Dot voting goes by many names:

  *   multi-voting
  *   sticker voting
  *   sticky-dot voting
  *   sticking dots
  *   dot-mocracy
  *   dot democracy
  *   dotmocracy

It is a simple group activity that tries to recognize group preferences among limited options:

  1.  Participants are each given a set number of dot stickers.
  2.  They place dot stickers next to options presented that they like.
  3.  Options with the most dots "win".

Qu'en pensez-vous?

Marjelaine

Marjelaine Caya, C. Tr. / trad. a.
Manager, Language Services | Gestionnaire, Services linguistiques

233 rue Gilmour Street | Ottawa ON K2P 0P1 | 613-560-4340 | cayam at psac-afpc.com<mailto:cayam at psac-afpc.com>

[cid:image001.png at 01D8E7B4.18258030]