[Discussion] sun-on sentences et sentence fragment

Eve Renaud Inc erenaud at erenaudinc.com
Thu Oct 5 17:06:39 EDT 2023

Bonjour réseaumanes,

Comment dit-on, en français, des run-on sentences et des sentence fragments?

Sur Internet, je trouve :

A sentence fragment is a chunk of language that hasn't made it all the way
to being a working sentence; it might be missing a verb, or there might not
be a subject.

A sentence fragment is an incomplete sentence used in place of a complete
sentence. Usually, a sentence fragment lacks either the subject or predicate
necessary to make it an independent clause.

A run-on sentence occurs when two independent clauses run together without
proper punctuation or appropriate conjunctions.

Mon contexte est le suivant :

« Avoids inappropriate use of run-on sentences and fragments » (étant
entendu qu’on peut le faire pour produire un effet particulier).

Est-ce que je dois passer par une périphrase explicative ou s’il existe
aussi des termes français (qui m’échappent totalement pour l’instant
)?

Phrases elliptiques? Fragmentaires?

Mais ça ne traduit pas run-on
   Phrase sans connecteur? Mais est-ce que les
signes de ponctuation sont considérés comme des connecteurs?

Merci!

Eve